Nederlands studeren
  • Paladin of the Pegasos
    Paladin of the Pegasos
    Intuition
    Posts: 1110 from 2013/5/24
    From: Nederland
    Hallo, ik leer Nederlands.

    MorphOS-gebruikers kunnen me helpen oefenen alstublieft? :)
  • »25.05.20 - 18:38
    Profile
  • Priest of the Order of the Butterfly
    Priest of the Order of the Butterfly
    Stevo
    Posts: 888 from 2004/1/24
    From: #AmigaZeux
    Ik hoop dat je een goede reden hebt, want het is een vreselijke taal om te leren. Mijn advies: kijk Nederlandse tv. Buitenlandse series hebben ondertiteling, dus dat is een mooi start punt. Succes!
  • »25.05.20 - 19:01
    Profile
  • Paladin of the Pegasos
    Paladin of the Pegasos
    Intuition
    Posts: 1110 from 2013/5/24
    From: Nederland
    Quote:

    Stevo wrote:
    Ik hoop dat je een goede reden hebt, want het is een vreselijke taal om te leren. Mijn advies: kijk Nederlandse tv. Buitenlandse series hebben ondertiteling, dus dat is een mooi start punt. Succes!


    Bedankt Stevo!

    Ik heb gebruik Duolingo voor een week.

    Totdat ik Rosetta Stone gekocht en ik heb een audio boek.

    Nederlands is als mijn Lancastrisch dialect dat mijn grootvader sprak. 😀

    Back to English because my head hurts. The rule for De vs Het is confusing. De always means The, Het sometimes means The and sometimes means It. But I'm not sure when and why. Lol

    Same for using Geen and Niet for negatives. I don't understand when to use which one.

    It's very fun though.
  • »25.05.20 - 20:22
    Profile
  • tom
  • Acolyte of the Butterfly
    Acolyte of the Butterfly
    tom
    Posts: 147 from 2003/7/22
    From: Heesch, The Ne...
    Hoi Intuition,

    elke taal heeft vreemde taalconstructies (strange idiom), dus ook het Nederlands.
    Voor jou zijn ze vreemd omdat het in jouw moedertaal anders gaat. En je moedertaal is altijd je referentie-taal (You always want to compare constructions with your native language).
    Maak je niet zo druk over foute zinsconstructies (Wrong grammaire is not so important). Kennis van woorden en vooral werkwoorden zijn wel belangrijk. Wij Nederlandsers begrijpen al snel wat je bedoelt (we understand most of the time what you want to say or ask).
    wij hebben 14 buitenlandse high school-studenten een jaar lang in huis geweest en verschillende van hen spraken naar 8 maanden al vloeiend Nederlands. Maar vooral de Engels sprekende studenten hadden het moeilijk. Er werd tegen hen vooral Engels gesproken en geen Nederlands. Dus begin vooral niet in het Engels tegen Nederlanders want dan dan gaan zij ook Engels tegen jou spreken...

    met vriendelijke groeten, Tom

    Heesch
  • »25.05.20 - 20:47
    Profile
  • Paladin of the Pegasos
    Paladin of the Pegasos
    Intuition
    Posts: 1110 from 2013/5/24
    From: Nederland
    Quote:

    tom wrote:
    Hoi Intuition,

    elke taal heeft vreemde taalconstructies (strange idiom), dus ook het Nederlands.
    Voor jou zijn ze vreemd omdat het in jouw moedertaal anders gaat. En je moedertaal is altijd je referentie-taal (You always want to compare constructions with your native language).
    Maak je niet zo druk over foute zinsconstructies (Wrong grammaire is not so important). Kennis van woorden en vooral werkwoorden zijn wel belangrijk. Wij Nederlandsers begrijpen al snel wat je bedoelt (we understand most of the time what you want to say or ask).
    wij hebben 14 buitenlandse high school-studenten een jaar lang in huis geweest en verschillende van hen spraken naar 8 maanden al vloeiend Nederlands. Maar vooral de Engels sprekende studenten hadden het moeilijk. Er werd tegen hen vooral Engels gesproken en geen Nederlands. Dus begin vooral niet in het Engels tegen Nederlanders want dan dan gaan zij ook Engels tegen jou spreken...

    met vriendelijke groeten, Tom

    Heesch




    Hoi Tom,

    Ja, ik spreek verschillende andere talen, maar ik denk in het Engels.

    In Bosnië begrijpen alleen jongeren Engels, dus ik moet Bosnisch spreken.

    Als ik in Den Haag werk, spreekt iedereen Engels.

    Ik vond het gemakkelijker om eenvoudig Nederlands te leren dan de andere talen die ik spreek.

    Sorry voor eventuele fouten. Grammatica is altijd het moeilijkste om te leren.
  • »25.05.20 - 22:20
    Profile
  • Paladin of the Pegasos
    Paladin of the Pegasos
    Intuition
    Posts: 1110 from 2013/5/24
    From: Nederland
    Volgens Duolingo ken ik nu 500 woorden.

    Ik vind het nu gemakkelijk genoeg om Nederlands te lezen en te schrijven, maar ik heb moeite om het te spreken.

    Enig advies?
  • »07.08.20 - 19:51
    Profile