nog leven onder de Nederlandstalige Morphos gebruikers ?
  • Caterpillar
    Caterpillar
    Posts: 23 from 2018/4/20
    Quote:

    dirkzwager wrote:
    Inderdaad Stany, we kennen elkaar van in Zwijndrecht en van vroeger op de Amiga club in Diest



    Ja nu weet ik het , Jij had een Powerbook G4 bij , ben je der al wat verder mee .
    Wat werkt , wat niet bv.

    Ja die club dag moest voor mij de doorslag geven wat ik ging doen .
    Die X 5000 kopen voor meer dan 2000 Euro .

    Maar het leek mij beter Powerbook te kopen , Na de werking te zien bij jouw .
    Ik heb jouw raad gevolgd en de 15 inch gekocht .

    Natuurlijk de eerste was een Titanium G4 , en daar werkte Morphos niet op .
    De tweede starten maar een keer op was A1046 .
    open gemaakt en als de PRAM los maakt starte hij wel op , EEN geheugenslot is slecht , maar heel wat bijgeleerd .

    En dan moest ik de Nederlands markt op , want ik zoek enkel QWERTY .
    Daar zijn ze goedkoper , ik vond een paar echt nieuwe A1046 met oostenrijks en Brits keybord .
    een paar met gebreken A1095 voor onderdelen . Een A1106 , maar die zijn het best ondersteund .
    de vorige daar zijn nog bugs mee , maar gaan in 3.11 opgelost worden .

    Ik heb maar tussen de 30 en de 80 Euro betaald , de A1138 had ik ook kunnen kopen maar die heeft een hogere scherm resolutie en sneller RAM geheugen , dus de beste , maar dat ga ik niet doen , er staat er nu een te koop bij Loenen aan de Vecht voor 110 E , daar heb ik vorige week
    2 A1106 gaan halen , daarvan heb een ander moederbord ingezet , dat was ook een hele ervaring .
    Nu moet ik daar nog een SSD Schijf inzetten ook eens testen een SSD in de het CD compartiment plaatsen , daar zijn modulus voor .

    Dus Dirk heel wat uitgestoken nadat ik MorphOS op jouw laptop zag werken .
    Ik heb hier een A1106 met SSD 128 Gb schijf en die loopt al 103 dagen aan een stuk .

    Een heel verhaal , maar gewoon plezant te werken met die powerbooks die voor de meeste niks meer waard zijn , maar heel goed zij om MorpOS op te draaien .

    ik zit nog met de G5 , maar das ook niet duur , maar gaat onhandig zijn .

    Groeten
  • »25.05.18 - 22:19
    Profile Visit Website
  • Caterpillar
    Caterpillar
    dirkzwager
    Posts: 23 from 2016/10/21
    Stany merk je een groot verschil tussen een gewone hd en een ssd?
    In het algemeen vind ik Morphos op mijn Macbook g4 1,67 vlot aan voelen.
    Waar bestel je zo een set, want dat moet dan met een een verloopje zijn zeker? SATA werkt niet op de powerbook dacht ik.
    Als een lange afspeellijst ga inladen met juckbox of een andere muziek speler moet ik een seconde of 5 wachten, maar dan zijn het ook heel veel liedjes.
    Op miijn mac mini werk ik met ssd en dat is een enorm verschil, dus ook met een pwerbook? De bussnelheid ligt veel lager.
    Wat is uw ervaring?
    Evt gij of iemand anders IRIS als mail client het gebruiken?
    krijg mijne niet te goei aan de gang, met telenet.
  • »03.06.18 - 16:54
    Profile
  • Caterpillar
    Caterpillar
    Posts: 23 from 2018/4/20
    Quote:

    dirkzwager wrote:
    Stany merk je een groot verschil tussen een gewone hd en een ssd?

    Neen , omdat de transfer nog altijd IDE is . Net even gestest met harde schijf en SSD.
    harde schijf deed ong 35 mb/sec en de SSD 65 mb/sec .
    en de aanspreek en zoeksnelheid zal vlotter zijn .

    Het is een PATA ssd schijf , met de verloop printje had ik geen sucses af en toe liep het mis
    Ik heb op de Pegasos een verloop van 3.5 naar SATA dat werkt wel , ook heb een PATA module
    recht op de print steken zonder kabel werkt goed . Die zijn in 64 mb .

    Voor de Powerbook heb ik de PATA 128 mb gekocht bij AliExpress die kan je rechtstreeks
    aansluiten .

    Als een lange afspeellijst ga inladen met juckbox of een andere muziek speler moet ik een seconde of 5 wachten, maar dan zijn het ook heel veel liedjes.

    Ik denk een lade met veel files dat dat altijd even gaat duren .

    Op miijn mac mini werk ik met ssd en dat is een enorm verschil, dus ook met een pwerbook? De bussnelheid ligt veel lager.

    Ik heb de SSD erin gezet voor de warmte en het gemak en de meeste harde schijven van 13 jaar oud geven toch wat gebreken ., de test met een SSD in een CD compartiment is geen goed idee , dat loop gewoon traag . 1.5 mb / sec

    Evt gij of iemand anders IRIS als mail client het gebruiken?
    krijg mijne niet te goei aan de gang, met telenet.

    Helaas niet .
  • »03.06.18 - 21:56
    Profile Visit Website
  • Just looking around
    gevik
    Posts: 16 from 2022/11/29
    Hallo, Ik ben nieuw hier. Het is mij gelukt om Morphos op een G5 werkend te krijgen :)
  • »14.12.22 - 22:18
    Profile Visit Website